روابط عمومی ها نقش  مهمی در تولید و باز تولید سرمایه اجتماعی سازمان دارند

سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: روابط عمومی، نقشی مهم و گاهی اوقات ضروری در تشکیل سرمایه اجتماعی ایفا می کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر سید "جواد حسینی" سرپرست سازمان بهزیستی کشور در دیدار با مدیر و مسئولان حوزه فرابخشی و ارتباطات با اشاره به اینکه   سرمایه اجتماعی منبعی است که در راستای دستیابی به اهداف، در اختیار سازمان ها و اشخاص قرار دارد، گفت: روابط عمومی، نقشی مهم و گاهی اوقات ضروری در تشکیل سرمایه اجتماعی ایفا می کند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها زبان گویای سازمانها هستند و می توانند نقش حلقه مفقوده میان سازمان ها و جامعه را ایفا کنند، افزود: معتقدم سازمانی موفق است که یک چشم انداز روشن از مجمموعه فعالیت هایش ترسیم کند.

حسینی یکی از مشکلات را نداشتن چشم انداز روشن از سازمان ها عنوان کرد و گفت: باید همگرایی وجود داشته باشد، متاسفانه نداشتن ادراک مشترک سازمانی منجر به  فعالیت های موازی و متعارض خواهد شد.

وی تصریح کرد: همیشه اولین پاسخ نسبت به این سوال که سازمان بهزیستی چه خدماتی را ارائه می دهد، این بوده که این سازمان مردمی برای خدمت به افراد دارای معلولیت پایه گذاری شده، در صورتی که این خدمت بخشی از کارهای این سازمان بوده و این بازنمایی تصویر سازمانی و تغییر نگرش اذهان عمومی نسبت به خدمات و فعالیت های سازمان بهزیستی کار روبط عمومی است.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور، یکی از ابعاد اجتماعی شدن را نگاه های مبنایی عنوان کرد و گفت : تغییر دیدگاه و نگاه کمبود محور به دیدگاه دارایی مبنا به این معنا که متناسب با نیازهای مخاطبان به آنها خدمت ارائه دهیم. خوشبختانه بهزیستی یک دهه است که وارد این رویکرد شده و به سمت دارایی مبنایی و توانمندسازی رفته اما همچنان نیاز به کار بیشتر دارد که بر عهده روابط عمومی ها است.
حسینی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی منبعی است که در راستای دستیابی به اهداف، در اختیار سازمان ها و اشخاص قرار دارد اظهار کرد: روابط عمومی، نقشی مهم و گاهی اوقات ضروری در تشکیل سرمایه اجتماعی ایفا می کند. 

وی در پایان با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی در جامعه پنج شاخص اعم از ارتباطات ، اعتمادات، تشکیلات، تسهیلات و اطلاعات  دارد، گفت: اگر افراد در جامعه به هم اعتماد داشته باشند؛ چه در تعاملات اجتماعی و چه در مسائل مابین مسئولان، «سرمایه اجتماعی» در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 119886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =